OMUL
- Introducere în problematica filosofică a omului ca fiinţă culturală
- Cultură versus natură, la J. J. Rousseau
- Evaluare curentă
- Omul, fiinţă culturală prin excelenţă, în concepţia lui Lucian Blaga
- Omul are un destin creator
- Evaluare curentă
- G. W. Leibniz: omul este o fiinţă creatoare
- G. W. Leibniz: Omul intră într-un fel de societate cu Dumnezeu
- Evaluare curentă
- C. Noica: omul se împlineşte prin cultură, ca spirit.
- Fr. Nietzsche: desfăşurarea culturii umane - un act de putere!
- Introducere în problematica naturii umană
- Sufletul conferă specificitate naturii umane
- Evaluare curentă
- Capacitatea de a cugeta, trăsătură definitorie a omului
- Sociabilitatea - trăsătură definitorie a omului
- Evaluare curentă
- H. Bergson: Omul este un "homo faber"
- Specificul uman şi raportul identitate - alteritate
- Evaluare sumativă
- Ne naștem sau devenim oameni
- Omul, tărâm al contradicţiilor
- Omul, ființă socială
- Suntem ceea ce alţii au ales pentru noi
- Fericirea sau sensul vieţii
- Ce este fericirea
- Unde putem căuta fericirea
- Selectaţi imagini, fragmente de texte care să reflecte specificul naturii umane
Competenţe specifice:
1.1. Analizarea si compararea unor puncte de vedere diferite asupra problematicii naturii umane si sensului vieţii
2.1. Argumentarea unor poziţii diferite privind raportul identitate - alteritate în definirea persoanei
2.2. Formularea unor judecăţi si aprecieri personale referitoare la diferitele concepţii cu privire la problematica naturii umane si a sensului vieţii
1.1. Analizarea si compararea unor puncte de vedere diferite asupra problematicii naturii umane si sensului vieţii
2.1. Argumentarea unor poziţii diferite privind raportul identitate - alteritate în definirea persoanei
2.2. Formularea unor judecăţi si aprecieri personale referitoare la diferitele concepţii cu privire la problematica naturii umane si a sensului vieţii